Uw succesvolle groeicampagne is gebaseerd op drie in de verkooppraktijk bewezen elementen:

3 campagne stappen om commercieel succes te realiseren:

Start

De meest succesvolle campagnes zijn het resultaat van samenwerking en praktische commerciële  strategie. Meestal zijn 2  bijeenkomsten van ongeveer 2 uur voldoende om die campagne strategie samen met u vorm te geven: wat moet bereikt worden, waarmee moet rekening gehouden worden, hoe gaan wij het succes meten en wanneer moet het bereikt zijn? Aanvullend verdiept ons team zich in de feiten, cijfers  en omstandigheden voor uw verkoopteam: aanbod, klanten, concurrentie en in de huidige commerciële aanpak.

Team & transformatie

Voor een inspirerende campagne is het belangrijk dat uw commerciële team zich gewapend voelt met voorbereiding en enthousiasme. In 2 tot 3 bijeenkomsten van een ochtend of een middagwerken wij daar met uw team aan. De tijd tussen die bijeenkomsten wordt gebruikt op de campagne nog beter te maken:  Doelgroepen, doelstellingen, aanbod commerciële aanpak, meetbaarheid en stuurbaarheid. Ons doel is om uw team snel, goed en geïnspireerd aan de start van de campagne te laten komen.

Campagne management

Commercieel resultaat wordt uitsluitend in de praktijk gerealiseerd. Wanneer uw team in actie is en inspeelt op ervaringen en dynamische klantreacties.  In de campagne wordt hun ervaring gebruikt om bij te sturen totdat het gewenste effect bereikt wordt.

Meestal zijn 2 tot 3 bijeenkomsten met uw team van ongeveer 2 uur voldoende om succes en verder potentieel zichtbaar te krijgen. Aanvullend is er ook nog individueel contact met uw verkopers. Van de vorderingen en resultaten houden wij u steeds op de hoogte en vergelijken dat ook steeds met de oorspronkelijke doelstellingen. Zo kunt u ervan overtuigd zijn dat u rendement maakt op uw campagne investering.

Commercieel Groeiprogramma - B2B sales

Neem voor een persoonlijke toelichting  contact op.

De 5 belangrijkste

elementen van groeiprogramma's

Ervaart uw klant uw aanbod als geloofwaardig, relevant en urgent voor zijn unieke situatie? Zodat de klant over zijn twijfel van verandering heen kan stappen? Veel van uw klanten ervaren deze twijfel omdat hun hoogwaardige productie omgeving geen fouten tolereert.

Besteden uw verkopers hun kostbare verkooptijd aan klanten waar het aanbod de meeste waarde voor uw klant en voor u realiseert? Hoe kan extra tijd voor die klanten worden vrijgemaakt?

In wat voor een verkoopsituatie zit uw team bij de klant? Heeft uw concurrent een voorkeur in het vertrouwen opgebouwd? Kan uw klant en zijn team uw aanbod zelfstandig implementeren of is hierbij hulp nodig?

De moderne klant oriënteert zich overigens meer en meer on-line om zich een mening te vormen. Dit heeft impact op de materialen die uw team gebruikt om van de concurrent te winnen.

Die vier elementen worden systematisch geëvalueerd, verbeterd, geïmplementeerd en omgezet in het 5e element.

Een campagne in de praktijk, met begeleiding voor uw team waardoor verandering en resultaat zichtbaar worden.

Senior sales management ervaring én jeugdig enthousiasme in het meenemen van een commercieel team in verbetering

Uitgevoerde opdrachten

Nieuwsgierig naar voorbeelden van succesvol geleverde commerciële groei? Neem contact op voor een persoonlijk gesprek.

Internationale papier- en verpakkingsproducent

Verantwoordelijkheid: opstellen winstgevend verkoopplan



Case lezen

Internationale producent branded product bedrijven

Verantwoordelijkheid: Projectleiding
& executive challenging



Case lezen

Bedrijf: Outsourcing & technische dienstverlening

Verantwoordelijkheid: Verhogen waarde en conversie verkoop pijplijn



Case lezen

Producent & brand in verwarmings- & Installatietechniek

Verantwoordelijkheid: verbeteren customer buying experience


Case lezen