HET arckus GROEIPROGRAMMA VOOR COMMERCIËLE INNOVATIES

Met het arckus groeiprogramma voor commerciële innovaties kiest u voor een in de praktijk geteste aanpak. Die is erop gericht om meer rendement te maken op uw investeringen in commerciële innovaties. Dit wordt bereikt door met uw verkoopteam de impact van alle interacties met de klant over die innovatie vast te stellen, te verbeteren en in de praktijk te brengen. Uw verkoopteam wordt met de nieuwe aanpak ondersteund tot het afgesproken resultaat is bereikt.

1. Scoping & kick-off​
week 1 - 6
2. Nieuw verkoopproces
week 6 - 10
3. Campagnestart
week 10 - 14
4. Campagnemanagement
week 14 - 27

1. Scoping & kick-off

week 1 - 6

  • Informatie- en dataverzoek (strategie, product, klanten, pijplijn, bezoekaantallen etc.)
  • Kick-off-workshop
  • Klantenworkshop
  • Meereizen naar 2 – 3 klanten
  • Professionele projectrapportage

Resultaat

  • Uw praktijk, uw markt en klanten, en uw verkoopteam begrijpen.
  • De businesscase, die de rode draad van het groeiprogramma zal zijn, wordt op maat opgesteld samen met een gedetailleerde rapportage voor akkoord van fase 2.

2. Nieuw verkoopproces

Week 6 - 10

  • Uitwerken van een nieuwe verkoopaanpak op basis van de goedgekeurde businesscase
  • Trainingen, coaching en actieplan
  • Testplan om de effectiviteit van het nieuwe verkoopproces te meten
  • Professionele projectrapportage

Resultaat

  • Versterkt door een duidelijke en heldere verkoopaanpak is uw verkoopteam voorbereid om meer persoonlijke impact te maken bij interacties met de klant.

Campagnestart

Week 10 - 14

  • Realiseren opgestelde plannen
  • Verkooptraining en coaching als katalysator voor de ontwikkeling van uw verkoopteam
  • Uitvoeren testplan, evt. bijstellen
  • Definitieve vaststelling en accordering verkoopproces
  • Campagneplanning
  • Professionele projectrapportage

Resultaat

  • Met de opgedane kennis en technieken, evenals de vernieuwde verkoopaanpak, is uw verkoopteam klaar om de verkoopcampagne succesvol uit te voeren.

Campagnemanagement

Week 14 - 27

  • 3 implementatieworkshops
  • Professionele projecteindrapportage

Resultaat

  • De implementatie van de nieuwe werkwijze in uw verkoopteam leidt tot een succesvolle campagne-uitvoer.