Een werkwijze geworteld in de commerciële praktijk:

Over Marc

Klanten vinden, werven en binden

Mijn expertise is sinds 1989 gevormd in commerciële, management- en trainingsrollen. Bij Kappa Golfkarton heb ik mijn eerste verkoopervaring opgedaan, die ik heb voortezet als key account manager bij Hokatex Linnenverhuur. Bij ModoVanGelder werd ik hoofd verkoop binnendienst, waardoor ik managementervaring aan mijn verkoopervaring kon toevoegen. Het waren waardevolle jaren van klanten vinden, werven en binden en teams leiden.

Commerciële transformatieprocessen

Mijn expertise is sinds 1989 gevormd in commerciële, management- en trainingsrollen. Bij Kappa Golfkarton heb ik mijn eerste verkoopervaring opgedaan, die ik heb voortezet als key account manager bij Hokatex Linnenverhuur. Bij ModoVanGelder werd ik hoofd verkoop binnendienst, waardoor ik managementervaring aan mijn verkoopervaring kon toevoegen. Het waren waardevolle jaren van klanten vinden, werven en binden en teams leiden.

Hoe typeert zich een samenwerking met Arckus?

Missie en visie van Arckus op commerciële groei

De missie van Arckus

Commerciële groei voor uw onderneming

Waar het u, als ondernemer in de Nederlandse ‘maakindustrie’, natuurlijk om gaat, is dat u groei van omzet, marktaandeel, marge of concurrentiepositie realiseert. Vaak wordt dan gegrepen naar methodes als ‘consultative selling’. Een complete verkoopaanpak hebben die optimaal werkt is de echte sleutel tot die groei. Een optimaal verkoopproces voor een betere klantervaring en een sterkere concurrentiepositie. Ervaringen gedurende het verkoopproces zijn volgens 53% van de klanten in B2B-markten de belangrijkste reden om voor het aanbod van een leverancier te kiezen. En dat is de missie van arckus: om de impact en effectiviteit van het verkoopproces van uw team te optimaliseren, waardoor u vaker van de concurrentie kunt winnen.

De visie van Arckus

Verkoop is waarde toevoegen voor uw klant, met uw aanbod

Geloofwaardigheid, relevantie en urgentie zijn hierbij cruciaal. Uw klant zal dan ook allereerst overtuigd moeten zijn van de geloofwaardigheid van uw verkoper(s) en uw verkooporganisatie. Daarnaast zal hij bij elke interactie in het verkoopproces relevantie en urgentie moeten ervaren om uw aanbod te accepteren. En uw klant zet dat natuurlijk af tegen de risico’s van verandering die hij ziet. Juist dan wordt er een adviserende en een daadkrachtige verkoopaanpak verwacht die ook rekening houdt met de specifieke klant concurrentie situatie. Groei realiseren in zo een druk concurrentieveld vraagt om een complete verkoopaanpak: boodschap en gespreksvoering, focus op de juiste klanten met echte klantcontact-tijd, ondersteund door een doordachte online aanpak en een strak gecoachte klant-actiecampagne.

Door middel van een goed georganiseerde verkoopaanpak, aangevuld met de kracht van persoonlijke verkoop brengt u waarde aan uw aanbod.