Margeverbetering: EBIT resultaat (2014 - 2017)

Bedrijf: internationale papier- en verpakkingsproducent

Verantwoordelijkheid: consulting & projectmanagement

Aanvangs situatie:

  • Bij aanvang 2% ‘bleeders’ geïdentificeerd (product en/of klant) met significant EBIT verlies

Nieuwe situatie:

  • EBIT verliezen weggewerkt, klanten behouden
  • Aanvullende winst verbeter mogelijkheden vastgesteld en gerealiseerd. Gerapporteerde verhoging in de miljoenen €’s
Activiteiten: Projectleiding + Pricing analytics + Klant interviews + Rapportage ontwikkelen + KISS Actieplan.

Bedrijf: internationale papier- en verpakkingsproducent

Verantwoordelijkheid: programma management, training en coaching-on-the job

Aanvangs situatie:

  • Ca. 100 betrokken verkopers, diverse landen
  • Company values onvoldoende herkenbaar in gehele Customer Buying Journey verkoop te operationeel gericht
  • Klanten tevredenheid dalend

Nieuwe situatie:

  • Klanten tevredenheid verhoogd
  • Commerciële slagkracht verbeterd
  • Company values over gehele Customer Buying Journey duidelijker herkenbaar
Activiteiten: Projectleiding + Training sessies + individuele coaching + rapportage

Go-2-Market: game changing service-level (2016 – 2017)

Bedrijf: internationale verpakkingsproducent

Verantwoordelijkheid: realiseren operationele en commerciële go-2-market

Aanvangs situatie:

  • Toenemende vraag snelle en flexibele levering
  • Steeds grotere volumes op voorraad

Nieuwe situatie:

  • 24 hrs. Levering vanuit productie mogelijk gemaakt (5% van volume)
  • Zonder Capex
  • Operationele efficiency stabiel
  • Prijsverbetering tot 15%

Go-2-Market voor nieuwe productie capaciteit (2018)

Bedrijf: internationale papier- en verpakkingsproducent

Verantwoordelijkheid: opstellen winstgevend verkoopplan

Aanvangs situatie:

  • Door investeringen komt na jaren krapte extra capaciteit vrij
  • Klantenbasis kon jarenlang nauwelijks bediend worden
  • Winstgerichte strategie moet opnieuw opgesteld worden

Nieuwe situatie:

  • Een realistisch haalbare extra marge van 11% geïdentificeerd
  • Nieuwe doelstellingen geformuleerd

Activiteiten: Projectleider + Pricing analytics + Klant interviews + ‘rapportage’ tool ontwikkeld + KISS Actieplan.