Verkoop fit 5 Actieplan

Is jouw B2B salesteam er klaar voor om de strategie en ambities te realiseren?

Met het Verkoopfit 5 Actieplan heb je de potentie snel in beeld

Je B2B salesteam en strategie zijn goed, maar toch ben je overtuigt dat er nog meer mee bereikt kan en moet worden…

De effectiviteit van je verkoop organisatie en verkoopaanpak is namelijk een van de onderscheidende factoren in dynamische markten en steeds weer veranderende concurrentie.

zijn je concurrenten actiever geworden?

zijn de omstandigheden in de markt veranderd?

duurt het te lang om (product) innovaties commercieel succesvol te maken?

wil je de potentie in de markt- en klantenbasis beter benutten?

Wat de reden ook is, het Verkoopfit 5 Actieplan van arckus maakt de top 5 verkoop prioriteiten om dat succes te bereiken helder. Met de uitkomsten in handen is kun je gerichte maatregelen nemen om de effectiviteit van je verkoop organisatie en verkoopaanpak te verbeteren.

Ik ben Marc Kol, eigenaar van arckus. Klanten, teams en prestatie aan elkaar verbinden is mijn passie. Ik heb al veel bedrijven met het verkopen van innovaties en vernieuwing geholpen door met hun salesteams een nieuwe verkoopaanpak te ontwikkelen en middels campagnes ook echt uit te voeren. Van product innovaties in de staal industrie tot service- en levertijd innovaties in de verpakkings industrie: ze werden pas succesvol nadat de verkoopaanpak was aangepast.

Maar ik heb ook kleine ingenieursbureaus en consultants met dergelijke innovaties begeleid. En altijd is erkend: het veranderen van de verkoopaanpak was een cruciale stap om tot succes te komen.

Marc Kol (interim)

Commercieel Directeur –
Senior sales trainer en coach

Van ambities en richting naar concrete acties met het Verkoopfit 5 actieplan

Veel ondernemers met een B2B salesteam ervaren een hoge concurrentie intensiteit. Het hebben van een uitgedokterde verkoop aanpak is net zo belangrijk als een goede strategie en een goed team. Want juist door die verkoopaanpak worden salesteam, klanten en ambities beter en in de praktijk verbonden.

Het verkoopfit 5 Actieplan maakt snel duidelijk waar en hoe de verkoopaanpak verbeterd kan worden.

Waarom het Verkoopfit 5 actieplan?

  1. Géén tijd om de effectiviteit van de verkoopaanpak van uw team grondig en snel te checken?
  2. Is meer effectiviteit in de verkoopaanpak cruciaal om de ambities te bereiken?
  3. Wil je meer grip op team, pijplijn, prijsvorming en volumegroei?

Het Verkoopfit 5 Actieplan van arckus helpt je snel en gedegen besluiten te nemen hoe je salesteam kan worden verbonden aan uitdagingen, klanten en je ambities.

Wat levert het actieplan op?

Het Verkoopfit 5 actieplan is op maat voor jou, je team en je bedrijf gemaakt. Het levert je snel en gedegen informatie, zodat je de juiste beslissingen voor je team en je verkoopaanpak kunt nemen, bijvoorbeeld als het gaat om:

Hoe goed is je verkoopstrategie vertaald naar een verkoopaanpak?

Hoe goed is de verkoopaanpak georganiseerd én gedifferentieerd?

Wordt er voldoende prioriteit gelegd bij de richting die je hebt gekozen in de verkoopstrategie?

Wordt er in de praktijk ook zo gewerkt?

Wat zijn uiteindelijk de 5 belangrijkste prioriteiten waaraan je met je team kunt werken om tot verbetering te komen?

Wat krijg je met het Verkoopfit 5 Actieplan?

1. Briefing

Een persoonlijke briefing door jou.

Is meer effectiviteit in uw verkoop aanpak cruciaal om uw ambities te realiseren?

Wilt u meer grip op funnel, prijsvorming en volumegroei?

De relaties met uw klanten systematisch verbeteren?

2. Informatie verzoek

Meer aandacht voor de accenten die u in uw groeistrategie gerealiseerd wil zien.

Meer scherpte in aandacht voor de juiste klanten en of producten/diensten

Meer pro-activiteit en zelfstandigheid voor uw verkoopteam.

Wat is jullie verkoop, wie zijn je klanten en concurrenten, etc.

3. Quickscan

Het verbeteren van concreet commercieel resultaat in volume en/of marge

Het succesvol lanceren van een nieuw product, dienst of service

Het meetbaar verbeteren van de klanten- en producten mix

De praktische arckus quickscan (online).

4. Interview

Interview met twee van jouw sales mensen.

Is meer effectiviteit in uw verkoop aanpak cruciaal om uw ambities te realiseren?

Wilt u meer grip op funnel, prijsvorming en volumegroei?

De relaties met uw klanten systematisch verbeteren?

5. Rapportage

Meer aandacht voor de accenten die u in uw groeistrategie gerealiseerd wil zien.

Meer scherpte in aandacht voor de juiste klanten en of producten/diensten

Meer pro-activiteit en zelfstandigheid voor uw verkoopteam.

Schriftelijke rapportage van de 5 verbeter prioriteiten.

i

6. Bespreking

Het verbeteren van concreet commercieel resultaat in volume en/of marge

Het succesvol lanceren van een nieuw product, dienst of service

Het meetbaar verbeteren van de klanten- en producten mix

Persoonlijne bespreking en adviezen.

Is meer effectiviteit in uw verkoop aanpak cruciaal om uw ambities te realiseren?

Wilt u meer grip op funnel, prijsvorming en volumegroei?

De relaties met uw klanten systematisch verbeteren?

7. Nabespreking

Nabespreking na 3 en 6 maanden.

Meer aandacht voor de accenten die u in uw groeistrategie gerealiseerd wil zien.

Meer scherpte in aandacht voor de juiste klanten en of producten/diensten

Meer pro-activiteit en zelfstandigheid voor uw verkoopteam.

Het verbeteren van concreet commercieel resultaat in volume en/of marge

Het succesvol lanceren van een nieuw product, dienst of service

Het meetbaar verbeteren van de klanten- en producten mix

“Arckus is erin geslaagd snel, goed onderbouwd en met weinig tijd een helder zicht te geven op de top 5 verbeter prioriteiten voor Wagemaker. Door de samenwerking heb ik arckus leren kennen als kundig , betrokken en klantgericht. Bovendien is Marc een prettige sparring partner, die mij met senior ervaring en jeugdig enthousiasme heeft bijgestaan”

Olaf Dirkx

Adjunct directeur, Wagemaker

“Marc is al snel een vertrouwd persoon die open maar direct is. Hij komt snel tot de essentie wat hem gevraagd wordt en levert méér dan hem gevraagd wordt. Dit maakt dat het werken met hem al snel samenwerken wordt waarbij hij de lat al snel hoger weet te leggen. Marc denkt niet alleen mee maar durft ook zijn visie te geven op een positieve en zeer constructieve manier. Resultaatgericht én klantgericht op een zeer persoonlijke manier, een zeldzame en gewaardeerde combinatie. Mijn advies: ga zeker een gesprek aan met Marc!”

Ingmar Richartz

Directeur, Materialz

“Arckus heeft op een praktische, doelgerichte manier gewerkt om meetbaar commercieel succes te realiseren.”

Ger Camp

DGA , Madolex Group

Toegankelijk | leerzaam | zeer positief | theorie zeer bruikbaar in praktijk. Zeer tevreden over diensten van Marc

Robbert Bruins

Regiomanager , Purmo / Radson

Klaar voor meer rendement?

In concurrerende markten zijn een goed werkend salesteam en een goed werkende verkoop aanpak cruciale voorwaarden om succesvol te zijn. De arckus programma’s voor tijdelijk verkoopmanagement zijn er specifiek op gericht om jouw team ook in de volgende situaties succesvoller te maken.

5 concrete sales verbeter prioriteiten, persoonlijk gerapporteerd én op papier

Op te leveren in 2 – 4 weken

Vanaf week 5 een beter stuurbare verkoopaanpak (met of zonder arckus hulp)

Nabespreking 3 en 6 maanden later

Marc Kol (interim)

Commercieel Directeur –
Senior sales trainer en coach