Maakindustrie
Sales = sales, …maar het is toch een beetje anders bij producerende bedrijven met een capaciteitslimiet.
Die capaciteit heeft per definitie een limiet en dat heeft weer gevolgen voor hoe dergelijke producten, maar soms ook diensten, verkocht worden.
Mijn hele carrière werk ik al voor salesteams van dergelijke bedrijven. Het vraagt in alle gevallen om een georganiseerde verkoopaanpak en verkoopteam. Daar zet arckus zich graag voor in.
De kennismaking kan ook online.


Wat betekent dit voor een professionele sales aanpak voor de maakindustrie?
In het kort natuurlijk dat er met dergelijke limieten rekening gehouden moet worden. Enerzijds om de beschikbare capaciteit tegen een zo goed mogelijke prijs te verkopen, maar zeker ook om de leverbetrouwbaarheid van het orderpakket zo hoog mogelijk te houden. En het kwaliteitsniveau van het geleverde.
Salesteams in de producerende -en maakindustrie moeten dus constant rekening houden met dat capaciteits vraagstuk, in relatie tot de actuele markt- en concurrentiesituatie. Maar die teams hebben altijd mogelijkheden om een positieve bijdrage aan het bedrijfresultaat te leveren.
Focus bij hoge bezettingsgraad
Verbetering van verkoop prijzen
Verbetering van de samenstelling van het klantenbestand
Verbetering van de productenmix (waardoor soms extra capaciteit ontstaat
Focus bij lage bezettingsgraad
Benutten van de potentie bij de huidige klanten
Uitbreiden van het aantal klanten
Verder ontwikkelen van het aanbod
Wilt u ook altijd de optimale prijs aanbieden?
Ook wanneer uw productiecapaciteit volledig bezet is zijn er nog veel kansen in de markt. U wil geen onredelijke prijzen bieden, maar ook geen winstkansen missen door een onnodig lage verkoopprijs.
Het bewezen groeiprogramma zorgt voor een geoptimaliseerd assortiment, prijs en meer klanttevredenheid. Dit is niet alleen goed voor uw marges, maar ook voor uw marktaandeel. Arckus biedt niet alleen trainingen aan, maar onderscheid zichzelf door bij te staan waar het nodig is om de gestelde doelen te realiseren.

Een goede verkoop organisatie voor bedrijven met capaciteits limieten:
- De commerciële strategie, doelen en werkwijze is afgestemd op een goede analyse van klanten- en orderpakket.
- De verkoopaanpak wordt opgezet inclusief de nodige afstemming met ‘planning’, waarmee een intensieve samenwerking nodig is om uit te voeren / geboekte orders optimaal uit te voeren.
- Accountmanagement en Sales Force Automation zijn afgestemd op de commerciële werkwijze (en niet andersom!)
- Het profiel van verkopers is afgestemd op de specifieke uitdagingen
- De voor verkoop beschikbare capaciteit wordt regelmatig geoptimaliseerd, op basis van analyse van markt, concurrentie, klantenpakket en orderpakket:
Kennismaking?
Heeft u graag meer tevreden klanten, meer omzet en meer winst? Maak dan gebruik van het afspraakformulier. Het resultaat van de kennismaking is blijvend.
Wat biedt arckus mij aan?
Senior ervaring én jeugdig enthousiasme, specifiek in en voor bedrijven met een productie karakter
In de praktijk bewezen effectieve groeiprogramma’s
Een afgewogen mix van tijdelijk verkoopmanagement, training en coaching
Bij arckus streven we het bereiken van uw commerciële doelen na


Kennismaking?
Meer tevreden klanten, meer omzet en meer winst? Marc Kol komt graag langs voor een kennismaking. Dit kan ook via een video call. Het resultaat van die kennismaking is blijvend….
* Alle gegevens worden in een beveiligde SSL omgeving gedeeld. We delen je gegevens nooit met andere partijen.
Hoe verloopt de samenwerking?
Een samenwerking met arckus verloopt in 4 stappen.
1. Start
In de eerste fase wordt relevante informatie verzameld zodat er een goed beeld ontstaat van het bedrijf. Hierop wordt een plan van aanpak ontwikkeld.
2. Transformatie
Het in werking stellen van het groeiprogramma en bepaalde aspecten binnen het bedrijf transformeren. Het team wordt hierbij betrokken en getraind.
3. Campagne
Het toepassen van de transformatiestap, met kijk op de verkooppijplijn. Hierbij wordt tussentijds de effectiviteit gepeild, en indien nodig, aangepast.
4. Resultaat
Er zal gereflecteerd worden op de doelen. Gebaseerd op de resultaten zal er gekozen worden voor onderzoek naar versnelling, of naar de creatie van een nieuw plan.
Arckus belooft gegarandeerd rendement.
Door senior ervaring bij 30+ bedrijven in de maakindustrie, kan Marc Kol met zijn bewezen groeiprogramma’s gegarandeerd rendement beloven.
Senior ervaring in:
– B2B industrie
– Verpakkings- en papier industrie
– Supply chain industrie
Heb jij een uitdaging?
Meer tevreden klanten, meer omzet en meer winst?
Een eerste kennismaking is binnen één minuut geregeld. Het resultaat van die kennismaking is blijvend.
We kunnen ook ook online kennismaken.