Quickscan Arckus Wilt u in minder dan 10 minuten een 1e indruk hebben van de belangrijkste sterktes en verbeterpunten van uw verkoop aanpak? Neem dan de tijd voor deze quickscan. Ik neem persoonlijk contact met u op om de resultaten en mogelijke tips te bespreken. De scan bestaat uit drie delen: A. De scan zelf (5 min) B. Een korte scan van uw ontwikkel ambities (2 min) C. De details om contact met u op te nemen (2 min) Stap 1 van 7 - A1. Klant- en verkoopgericht 14% A1. Klant- en verkoopgerichtWerkt u systematisch met een 'panel' van klanten om directe gebruikers feedback te verzamelen en te gebruiken om de performance van uw aanbod te verbeteren?*JaNeeIs jouw organisatie erop gericht om jouw klantcontacten de best denkbare ervaring te bieden?*JaNeeKunnen uw medewerkers beslissingen nemen die zij bij het klantencontact nodig achten?*JaNeeIs de directie of MT direct, persoonlijk betrokken bij klanten?*JaNeetotaal cat1Bonus cat1condition cat1 A2. Klantenbasis en verkoop tijd Heeft u een klanten classificatie die u gebruikt om vastgestelde verschillen in behoeften, potentie én kosten van bediening ook verschillend te bedienen?*JaNeeBiedt uw verkoopteam de opties aan met het meeste waarde voor u en uw klant?*JaNeeGeeft uw verkoopmanagement systematisch extra tijd aan de juiste klanten?*JaNeeGebruikt u regelmatig verzamelde informatie over klantenloyaliteit en weder aankoop om de juiste accenten in de klantenbasis aan te brengen?*JaNeetotaal cat2Bonus cat2condition cat2 A3. Klant en concurrentie situatie Is de in de marketing strategie vastgestelde concurrentie situatie door vertaald naar de verkoop aanpak?*JaNeeWordt er rekening gehouden met de kosten en risico’s van de klant, indien hij met een andere oplossing of concurrent zal werken?*JaNeeWordt systematisch vastgesteld wat de verkoop- en concurrentiesituatie is?*JaNeeHeeft u in kaart gebracht hoe de klant zich in elke fase van de Customer buying journey oriënteert en tot besluiten komt?*JaNeetotaal cat3Bonus cat3condition cat3 A4. Klant en verkoop proces Is de gehele verkoop aanpak voorzien van duidelijk stappen, criteria en pijplijn waarden?*JaNeeIs de gehele verkoop aanpak zo opgebouwd dat kansen goed gekwalificeerd en gekwantificeerd worden?*JaNeeWordt de effectiviteit van de verkoop aanpak regematig en systematisch geëvalueerd?*JaNeeWordt uw team systematisch begeleid in het professioneel gebruiken van de ontwikkelde verkoop aanpak?*JaNeetotaal cat4Bonus cat4condition cat4 A5. Klant campagne Wordt systematisch gebruik gemaakt van verkoopcampagnes om vorderingen in de verkoop pijplijn betrouwbaar en duidelijk te kunnen volgen?*JaNeeIs uw verkoopmanagement toegewijd om de campagne te coachen en te begeleiden?*JaNeeWorden de campagnes regelmatig bijgestuurd op basis van evaluatie van de vorderingen en de ervaringen?*JaNeeWordt succes in uw verkoopteam beloond, gevierd en door vertaald naar de campagne?*JaNeetotaal cat5Bonus cat5condition cat5Totaal B. Ambitie overzicht Mijn belangrijkste groei prioriteit is...*Groei door commerciële innovaties / nieuwe producten / nieuwe diensten succesvol te introducerenGroei door de winstgevendheid / marge uit mijn huidige klanten / producten mix te verbeterenGroei in het algemeenVanaf wanneer wilt u dat die groei zichtbaar wordt?*Binnen één maand1 - 3 maanden4 - 6 maanden6 maanden - 1 jaarHoe snel wilt u resultaat zien?Ik vind het belangrijk om de effectiviteit van een arckus-groeiprogramma als volgt te meten* Groei van omzet en/of marge Toepassing van het geleerde in de praktijk De meetbaarheid vind ik niet zo belangrijk Verbetering van de effectiviteit en conversie van de verkoop pijplijn Verbetering van klanten tevredenheid t.o.v. concurrentie Meerdere opties mogelijkWat wilt u opgeleverd hebben in een samenwerking?*Een businesscase met concreet verbeterplan+ Het realiseren van de implementatie van het verbeterplan+ Mijn team startklaar maken voor een campagne+ Coaching en begeleiding in de praktijk tot de verbetering gerealiseerd is C. Persoonsgegevens Naam* Voornaam Telefoon*E-mailadres* Wat is de omvang van uw verkoopteam?*1 - 5 medewerkers (binnen- en buitendienst)6 - 10 medewerkers (binnen- en buitendienst)11 - 15 medewerkers (binnen- en buitendienst)Meer dan 15 medewerkers (binnen- en buitendienst)